Starten met hardlopen?

Wil jij het fijne gevoel van bewegen (weer) ervaren? 

Iedereen kan hardlopen.
Het maakt niet uit of je vrouw of man, dik of dun, jong of oud bent.
Run- Walk- Run zorgt ervoor dat jij hardlopen leuk en ontspannend gaat vinden.

Wat is de Run- Walk- Run methode?
De naam van de walk-run methode zegt het al: in plaats van voortdurend te rennen, wandel je steeds stukjes tussendoor. 

Daarmee beginnen we niet pas als we moe worden, maar dat doen we de hele training. 

 

Je begint heel klein, door heel kort hard te lopen af te wisselen met wandelen, waardoor hardlopen haalbaar wordt en leuk blijft. Zelfs als je heel lang niets aan sport hebt gedaan. Je verlegd steeds je aandacht, van hardlopen naar wandelen, naar hardlopen, waardoor je met een positieve focus in beweging blijft.


Niet iedereen heeft een lichaam waarmee je zomaar een verre afstand kunt gaan hardlopen. 

Een holle rug, naar binnen of naar buiten gedraaide knieën, over gewicht, platvoeten, chronische pijn of oude blessures kunnen je ervan weerhouden om te gaan hardlopen. 
Is de belastbaarheid van je lichaam door welke oorzaak dan ook lager dan gebruikelijk, dan is het verstandig om je inspanning langzaam op te bouwen. Met de Run- Walk- Run methode vraag je niet teveel van jezelf en verklein je de kans dat je blessures oploopt.

Hardlopen en wandelen werken geweldig tegen stress. Het verbetert je conditie, je spiermassa, je longen en je algemene houding. Het grote voordeel is dat je niet naar de sportschool hoeft te reizen. Je trekt je outfit aan en je kunt direct vertrekken. De drempel om te starten is dus veel lager. Bovendien beweeg je lekker in de buitenlucht.

Mijn doel is jou te begeleiden bij jouw Run-Walk-Run, zodat hardlopen haalbaar wordt voor jou en jij het leuk blijft vinden.
Jouw Run- Walk- Run schema wordt bij aanvang afgestemd op jouw niveau, omstandigheden en wensen.
Iedere twee weken wordt je schema ge-evalueerd, of eerder indien jij aan de bel trekt.


Het unieke van Move Mindful is de persoonlijke begeleiding. We lopen in kleine groepjes van maximaal 8 deelnemers. Hierdoor ben je verzekerd van veel persoonlijke aandacht.

Start met Run Walk Run

De trainingen bestaan uit één groepstraining en één à twee huiswerktrainingen, afhankelijk van je basisconditie.

Wil je meer informatie?

Neem dan contact met ons op via de contactpagina

 

Ben jij, net zoals ons, enthousiast over Run- Walk- Run geworden?
Meld je dan aan via de onderstaande knop